0. nap Budapest - Ljubljana (vonat)

| Címkék: vonat ljubljana camping |

2010. augusztus 4. 5km

Mint már az előzetesből is látni lehetett, vonattal utaztunk ki Ljubljanába. Azon belül is a nálunk "nemzetközi gyorsvonatként" (Várpalotán is megáll, így kaptunk némi rátotthúst, varrókészletet, gyorskötözőt és csavarokat útravalóul :) ), Szlovéniában "IC-ként" jelzett Citadellával. Miután elővételben sikerült megvenni az ember, hely és keróshelyeket (cirka 2 óra leforgása alatt...), a Déli pályaudvaron várt minket az első vidám (I love MÁV) pillanat. Merthogy a neten lévő hangzatos hirdetmény ellenére kerószállító kocsi az nincs. Nem baj, csak sikerült a kb. 10 kerót felpréselni az utolsó kocsiba, amiért mellékesen kb. 50 eurót csengettek ki a "tisztelt" utasok. Határnál jött az öröm és boldogság, merthogy szerelvényt kell váltani. Gyors lecucc (már amennyiben gyorsnak nevezhető az ilyesmi), másik vonatra fel. Kerószállító ezen sem volt, ellenben a szlovénok rendkívül gördülékenyen álltak a problémához: nyugodtan vigyük be a kupéba, tegyünk alá papírt és állítsuk az ülésre (fölpókozva a kalaptartóhoz). Jé, ezek az emberek tudnak gondolkozni! Döbbenetes élmény volt a "honnan tudjam?!" típusú MÁV-droid mentalitáshoz képest.

From 0. és 1. nap Ljubjana - Rijeka

Eme élmények során lehetőségünk nyílt az ismerkedésre, össze is találkoztunk két magyarral, akik szintén szlovéniai tekergésre adták a fejüket. Így aztán fél éjfélkor együttes erővel indultunk el Campinget keresni a ljubljanai kerékpárúthálózat segítségével. A kerékpárútról inkább az 1. napi bejegyzésben emlékeznék meg, a campinghez azonban mellékelek egy térképet. 27 euróért lehet náluk két főre sátorhelyet kapni egy éjszakára. Ez most így drágának tűnik, de majd láthatjátok, hogy ami ennél olcsóbb, az ultragáz, ami meg drágább - nos az meg drága.

A Ljubljana Resort Hotel & Camping (4 csillag) elérhetősége: vonatról leszáll, keróval lépcsőn aluljáróba lemászik. Jobbra fordul a Masarykova Cesta irányába. Elsétál a lépcső előtti kerós-kerekesszékes lifig. Felliftezik a talajszintre. Elsétál a balra lévő útig. Lámpa bekapcs. Úton elteker az első nagy kereszteződésig (Dunajska Cesta), ami arról ismerhető fel, hogy jobbra van egy szép közúti aluljáró a vasúti pálya alatt. Arra ráfordul. Onnantól egyirányú keróút. Teker-teker-teker. Amikor már úgy tűnik, hogy kint van az ember a gányban, akkor is teker. Lesz majd egy vasúti előjelző tábla, na akkor onnantól már nincs messze a camping táblája. Ott le jobbra és tadamm. Ja és neten nem érdemes foglalni, én foglaltam valamit, ki is csengettem a zsét hostelbookeren (1,24 eur), csak épp nem volt olyan árketegóriájú szállásuk, amit én foglaltam.

Nagyobb térképre váltás

Zene szempontjából mi más passzolna ide, mint a Saxontól a Strangers in the Night?!