Dél lett, mire sikerült összekészülődni és kifizetni a szállást. Aztán szépen bekapcsoltuk a 2-2-es fokozatot, majd később az 1-akárhanyasat is, és szépen lassan másztunk felfelé a csíkon. A térkép 5 km-t ír, én is hasonlót mértem. Bizonyára egyben is le lehet nyomni, ellenben a legközelebbi campinghez is el kellett jutnunk a nehéz felszereléssel, ami 50km. Szóval csak szép nyugodtan, erőt beosztva. Tolni persze nem lehet, mert ahhoz túl szűk az útpálya. Ellenben három kanyaronként meg lehet állni lefetyelni, pulzust normalizálni. Elvégre mégis csak alföldi patkányok vagyunk, vagy mik. Egerek. Egyhülyeség.
Hajni kitartóan taposta a pedált, aminek meg is lett az eredménye: 44 perc alatt elértük a vár alját. Onnan ismét ráfordultunk a 66-osra. Az út minősége itt már hagy némi kívánnivalót maga után. Például egyes kanyarokban meg van maratva az egyész - különben esőben az arra járó népelemek megtanulnának repülni. Ami sokkal fontosabb: innen lejtőn lehet menni egészen a Raska Dragaig úgy 10km-en keresztül. Rasa-n áthaladva nem tudtam elszakadni a "tabula rasa" fogalmától - épp csak az nem jutott eszembe, mit is jelent. Íme a definíció :) . Szóval a Rasa patak/folyó szép kis síma völgyet rakott össze magának, már-már undorítóan vízszintes.
Ellenben utána! A 20 méteres tszf magasságról tiplike fel 260-ra! Hát mit mondjak, elég undormány. Ráadásul a visszafordítóig mi a hegy külső oldalán haladtunk, oszt horváték itt is beérték némi betonbigyóval. Szallagkorlát ohne plusz akkuzatív. Én előre néztem, Hajni meg inkább sétált. Ez nem Túr de franc, hogy Tibcsike hozza utánunk nagyautóval a cucost. Az anyósnyelv után már fel lehetett ülni, undorítóbb már nem lett. Az erdő ismét fenyves, minek köszönhetően vidáman recsegtek körülöttünk a kabócák. Barbannál tűnt úgy, hogy fent vagyunk a tetőn (hihi), szóval ott eszegettünk, iszogattunk. És néztük, hogy egyre nagyobbak a felhők a környéken. Utána még mászhattunk 40 métert feljebb.
A Puláig hátralevő szakaszra viszont Austin Powers is csak annyit tudna mondani, hogy ez azz béjjbi! Valahogy így :
Szóval utunk hátralevő része egészen Puláig nem volt más, mint egy szép lejtő. Az elején még kissé vizes is volt, így lazább alakzatot kellett tartani a hol vízszintes, hol lejjebb szakadó részeken. Pula előtt 10km-rel volt némi emelkedő, de lényegében csak azért tekertem olykor, hogy ellenőrizzem - valóban kerón ülök-e. A város előtt még megálltunk kajálni egyet (éljen a "kislány"! ez egy horvát májkrémkonzerv). Pula bejáratánál az autópályát követően az út négy sávosra bővül. Érdemes megállni a Mercatornál, mondjuk jó egy órát főttem a napon. Jó, az első fél óra után leültem az egyik kávézó teraszán frissen facsart narancslét lefetyelni, szóval nem sír a szám. Az elkerülő úton utána el kell menni a Fazana felé mutató leágazásig, majd követni a táblákat a Puntizela campinghez balra. A beugró itt is 164 kuna volt, ellenben elég volt a recepciónál a térképre bökni, hol szeretnék lenni. Egész jól böktem, egy fa tövében kötöttünk ki agyagos földön, jópár hangyaboly társaságában. Emiatt a sátrat telepítés után még át is kellett mozgatnunk, node semmi sem tökéletes. A tenger ellenben csodásan tiszta volt! Átlátszó víz, halak, növények és semmi sün! Vadkempingezők figyelmébe ajánlom a campinghez vezető utat, jó 1km-en keresztül megy az út mellett és elég sokan sátoroznak-lakóautóznak rajta.
Pula ellenben ronda. Jó, ott az amfiteátrum, meg az erőd és a templom (utóbbi le volt zárva), de Rijeka és legfőképpen a múlt évi Dalmácia után az ember kritikus. Elég annyit, hogy Pulánál csak szebb településeket láttunk Isztria nyugati partján. Még Koper is gusztább volt, pedig az is kikötőváros.
Esti programnak augusztusban ajánlom a csillaghullás nézegetését, a camping strandjáról remek tüzijátékban volt részünk, míg nappal a pulai repülőtérről felszálló gépeket lehet megcsodálni. A kettő nem összekeverendő :P
A megfelelő muzsika illesztése ez esetben roppant egyszerű. Mivel ezen a napon hol a zsivány emelkedőkkel vacakoltunk, hol a lejtőkön igyekeztünk elkerülni azt, hogy túpörögjön keró (tudjátok: szerpentin...), ezért jöjjön a Metallicátol a Fuel!!