2004 forró nyara - Orosháza-Hortobágy-Nyíregyháza

| Címkék: kerékpár túra nyíregyháza orosháza hortobágy kisvárda hajdúnánás 47 gyomaendrőd balmazújváros vadkemping 33 as szabolcsveresmart szeghalom biharnagybajom nagyszénás körösladány nádudvar fáradt menyét |

Most képzeld el, hogy felpókozott a keróval nekiindulsz a síknak, hogy két hét alatt látogasd végig a vizsgaidőszak után országban szanaszét szaladt barátaidat. Avagy: hogyan menjünk el Orosházáról Kalocsára - Miskolcon és Várpalotán keresztül XD .
Igen, tisztelt Hölgyek és Urak ez már az első Nagy túránk írásos beszámolója - innentől kőkemény profizmus érhető tetten az abádszalóki, szolnoki és kalocsai hőskorszak után (mostanság nagyon rám jött ez a mesélgetés, biztos a milstory.blog.hu hatása ;) ). Tehát már az első napba belesűrűsödött pár defekt, számos szúnyog, némi navigációs hiba, egy alapos sárba ragadás és szolid kukoricásban szunyókálás.
Származási hely: 4 nap Szálka
"Fáradt Menyét" fedőnévre hallgató túránk -1. napján érkezett Flottánk Mozdonya Laci (okos, ügyes, házias) Orosháza kies határába. Ekkor még azért megállt közben valahol a Kiskunságban pár napra, de később már egy nap alatt dúrta le a 200++os kilós távot.


Orosháza-Szabolcsveresmart nagyobb térképen való megjelenítése

Miután körbesétáltattam a srácot a város körül (csak, hogy biztosan meglegyen a napi testmozgás), másnap cirka 5 óra alvás után pattantunk paripáink nyakába, hogy másnap megérkezzünk Szabolcsveresmartra Jani barátunkhoz. Meg az illendőség kedvéért felhívtuk Hajnikát, hogy ráébresszük közelgő várpalotai érkezésünkre (fő az alaposság). Vas Paripám ekkor élte fénykorát, a kalocsai utat már megtapasztalt Bike+ kerós táskát is újra varrtam előtte (ki is bírta az idei isztriai túráig...).
Származási hely: 01Békés Megye
Alföldünk dél-észak irányban remekül járható, főúton egyedül egy 10km-es szakaszon kellett haladni Szeghalom és Körösladány között. Egyébként meg príma mellékutak várták a nagyérdeműt. Gyomaendrődig én voltam a révkalauz, miután azt az utat ismertem már a múlt évről. Orosháza és Nagyszénás között a dolog továbbra is remek volt, Nagyszénástól Kondorosig pedig kritikán aluli.
Származási hely: 01Békés Megye
Lacinak itt sikerült megörökítenie a hajnali fényben fürdő lankás kukoricatáblába ékelt szeszfőzdét :)
Gyomaendrődnél most nem mentünk tovább Mezőtúr irányába, hanem a 46-os mellé épített keróút körül bukdácsoltunk az első benzinkútig, majd át a Körös hídon Kunszentmárton irányába. Nos ezt a szakaszt mindenkinek csak ajánlani tudom: gyönyörű táj, madarak, tökéletes aszfalt, meg egy ilyen halat az aszfalton tároló jószág.  
Származási hely: 01Békés Megye
Körösladánynál megállunk az út melletti lugasos buszmegállóban szendvicset pusztítani, majd gurulás rá a 47-es széles és akkor még sima aszfaltjára. Hátszéllel. No igen, ez volt az a túra, ahol átálltunk a 20 kilométerenkénti megállásra és Laci ment elől. Pontosabban én tekertem az első 3 km-en, majd miután én megpusztultam és a srác bemelegedett, beült előre és onnantól "high speed, low track"! Vagy kevésbé Red Alert 2 fanok kedvéért Wheels of Steel:
Csodás érzés volt végigzúzni a 47-esen Szeghalomig, csakhogy ismét előkerült a Szolnokról már ismert barátunk: a defekt. A Barum belsők lehet, hogy tisztességesen szolgáltak éveken át városon belül, de hogy nem bírják a meleget és a nagy sebességet országúton, az tuti. Miután két tartalék gumink is volt (még egy Barum, meg Lacinak egy villányi származású indonéz csoda), ezért szépen megálltunk a roppant kulturált szeghalmi benzinkútnál egy órácskára gumit cserélni (15-ös kulcsot elő!), majd kezet mosni, falatozni. Ezt követően kellemesen eseménytelenül telt az út Füzesgyarmaton át (Fatescó!) Biharnagybajomig, ahol egy helyi vendéglátóipari egység előtt ülve fogyasztottuk el a magunkkal szállított Napon forralt páncélosételt.
Származási hely: 02Hajdú Bihar
Miután a kopár szik sarja kellően égett a Nap melegétől, szépen bepihentünk a falu utáni kanyar árnyékosába. Csak egyszer kiáltottak ránk egy kocsiból, hogy ébresztő :D Egy órányi pihengetés után az első pár 100 méteren belül már eresztett is hátsó kerék belsője. Megáll, Laci cseregumiját beépít, miközben Lacink valamibe ugyancsak belebotorkált, mert onnantól 20km-enként pumpálnia kellett egészen Nyíregyházáig, ahol megunta és kicserélte :) . Sárrétudvarin feltöltöttük a gumis készletet, bár onnantól nem voltak efféle műszaki problémáink. Ezen a környéken meglepően sűrű a településhálózat, Kabát ellenben elkerültük. A 4-es út mellett ácsorogni kellett pár percig, mire át lehetett rajta jutni - nem utoljára, hiszen még párszor keresztezni kellett túránk során (Nyíregyháza, Kisvárda). Nádudvar bejáratánál van egy temető és egy remek kék kút. Vizet feltölt, innentől jön a nap egyik legszebb része: a Hortobágy.
Származási hely: 02Hajdú Bihar
Nos, jól átvertek minket földrajz órán, mert a Hortobágy ezen félteke sehogy sem emlékeztet arra a totál lapos No Mans Landre, ami jellemzi mondjuk a Préripálya szebbik felét, illetve a 33-as út vidékét. Szóval ez itt ilyen vizes, meg susnyásos vidék pöttyös tehenekkel. Ellenben: tekerünk közepesen elbambulva, mikor is dudálás ezerrel, szembejövő teherautóban ülő arcok integetnek. Kedves emberek XD. Mi például láttunk egy magányosan ácsorgó gomolyfelhőt is, ami békésen dörmögött. Aztán, 18km után elértük a 33-as utat. Egy jókora hídon átkeltünk a Keleti főcsatorna fölött, majd nemsokkal ez után a körforgalom harmadik kijáratán keresztül el is hagytuk Balamazújváros irányába. No, itt már kezdtem erősen belassulni, a következő hídnál már leszakadtam jó 200 méterrel, mára ennyi volt. A városban inkább sétáltunk, túl sok látnivalót nem fedeztünk fel. Vízfeltöltés az állomásnál, majd megfelelő éjszakai táborhely keresése.
Származási hely: 02Hajdú Bihar
Az ideális hely a várostól északra helyezkedett el, a böszörményi út aszfaltozott leágazása és a Keleti főcsatorna között. Volt ugyanis pár méternyi füves placc az út felől határoló susnyás és a kukoricás közé ékelve. Így aztán a kalocsai tapasztalatok birtokában immáron rutinosan kerókat lefektet, olajzöld 2 fős sátrat telepít, hálózsákot bedob, őrt kicsit távolabb elhelyez. Miután az egész napos tekerés után eléggé elteltem pollenekkel, egyértelmű lett, hogy nekem kell először aludnom két órát, ez gyorsan sikerült is. Sötét éjszaka volt, amikor cseréltem Lacival.
Nos, ellentétben Hajóssal, a szúnyogok még vidáman tamtamoztak az első őrszolgálat után is. Röpke negyed óra csipkedés után kezdtem Arábiai Lawrence-re hajazni, miután már csak a szemem látszódott ki a fejemre tekert pulóver alól. Ezt leszámítva kellemes kis éjszaka volt - hullócsillagok ezerszám, mocsárszag, meg egy hülye motozó nyúl, ami olykor a frászt hozta ránk. Az akusztika meglehetősen jó volt a környéken, egy elég messze lévő tanya történéseinek foszlányai is körülöttünk rezegtek. Éjfélkor váltottunk, majd kettő után ismét én voltam ébren. No ez a kettőtől négyig terjedő időszak már sokkal nehezebb volt, mert a szúnyogok továbbra se laktak jól Lacival, és ébren maradni is nehezebb volt. De azért csak nem szunyáltam be, sőt a hajnali derengésben már térképet is lehetett nézegetni. Így jött a zseniális ötlet, miszerint nem kell nekünk visszamenni a böszörményi útra, hiszen a saját ki bekötőutunk később ugyanúgy belevezet a Hajdúnánásra vezető útba.
Származási hely: 02Hajdú Bihar
Höhö, gondolom innentől sejtitek, mi lett a végeredmény. Az aszfaltút ugyanis kb ott ért véget, ahol a googlimaps is jelöli. Onnantól volt egy mind nyomorúságosabb földút egészen a kispródi hídig. Node, errefelé pár napja eshetett, mert közvetlenül a híd előtt totál fel volt minden ázva. A jó öreg Vas Paripa ellenben az 1998-as nagy belvíz óta jó úszónak számított (Robival anno volt szerencsénk jó párszor belepluttyantani a technikát az Iglói út végi mocsárba). Elég nagy hely maradt egyfelől a feketére fújt széles acél sárhányók és a terepgumis kerekek között. Szóval lehet, hogy országúti haladásban kicsit lassabbnak bizonyult az állatka, de szépen lehetett vele haladni a retyóban. A váltók sem kényeskedtek, így aztán szépen elértem a híd felhajtóját, ahol hozzáláthattam a mentesítés bájos munkájának. Laci kevésbé volt szerencsés. Az alu Kelley's lehet, hogy piszok gyors, de pont a legnagyobb dagonya közepén csoffadt be. A műanyag sárhányó lehet, hogy levehető, de ragaszkodik is hozzá a trutymák.
Származási hely: 02Hajdú Bihar
A "tudok egy rövidebb utat" históriája után végre ránk mosolygott a szerencse és finom hátszél kerekedett. Hajdónánáson Laci vett finom csokis tejet, meg reggelit. Ezt követően az út egyre jobban tetszett: bár néhol már megjelentek huplik, kelet felé fordulva is maradt a jóféle szellő, így lehetett neki rakni rendesen. Eközben végleg eloszlott a nyári pusztai hajnalok bosszantó velejárója, a meleg pára. Kálmánháza után sikerült beülni egy traktor mögé, miközben a sár kezdett megszáradni. Ennek az lett az eredménye, hogy némi rázkódás és csörömpölés után Laci hátsókereke kilőtt egy adagot oldalra. Vidám volt látni :D . 26km/h-s zúzatással értünk be Nyírgyházára, ahol is egyből sorompót kaptunk. Szokásos módon robotpilótába kapcsolva random módon mentünk át a városon, megörökítve a templomot a központban.
Származási hely: 03Szabolcs Szatmár
A főiskola környékén csak megálltunk és Laci kicserélte azt a lassan szivárgó belsőt elől. No itt már kezdtek kiütközni a nem alvás jelei. Azt tudom, hogy mind jobban huplisodó vidékre érkeztünk és valami nyomoronc keróúton szenvedtünk. Axióma a KRESZ-ben, hogy az ember csak akkor vegyen részt a forgalomban, ameddig ura a tetteinek, így én Sóstófürdőnél szépen megálltam a vasútállomásnál, hogy Kisvárdáig vonattal megyek.
Laci ugyebár pucoktúrásos vidékről származik, szóval ment szépen tovább. Hamarosan jött egy vonat, annyira nem volt bizalomgerjesztő, de végül is Kisvárdáig jó volt. Nos, azóta imádom ezt a vidéket. Lehet, hogy kicsit dombos, de gyönyörű! Johnnyéknál szunyáltam pár órát a földön (hátegyengetés...), utána körbejártuk a szükségtározó környékét (jópofa homokos ösvények keróval :) ), majd fürdés az átlátszó és tisztának tűnő Tiszában.
Származási hely: 03Szabolcs Szatmár
· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://midnight-rider.blog.hu/api/trackback/id/tr582465876

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Bükk - Mátra-alja 2004 nyarán - Miskolcról Budapestre 2010.12.22. 17:35:42

Az imádnivaló Csí poszt hatására mit tehet az ember? Mesélni kell tovább és pont. Minden túrának vannak húzós és nyugisabb napjai. A 2004-es Fáradt Menyét esetében elmondhatom, hogy erősen húzós útvonalakat sikerült összegyűjteni. Az Orosháza-Szabolcsv...

Trackback: Bükk - Mátra-alja 2004 nyarán - Miskolcról Budapestre 2010.12.22. 17:32:38

Az imádnivaló Csí poszt hatására mit tehet az ember? Mesélni kell tovább és pont. Minden túrának vannak húzós és nyugisabb napjai. A 2004-es Fáradt Menyét esetében elmondhatom, hogy erősen húzós útvonalakat sikerült összegyűjteni. Az Orosháza-Szabolcsv...

Trackback: Bükk - Mátra-alja 2004 nyarán - Miskolcról Budapestre 2010.12.22. 17:31:52

Az imádnivaló Csí poszt hatására mit tehet az ember? Mesélni kell tovább és pont. Minden túrának vannak húzós és nyugisabb napjai. A 2004-es Fáradt Menyét esetében elmondhatom, hogy erősen húzós útvonalakat sikerült összegyűjteni. Az Orosháza-Szabolcsv...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása