-16 fok

| Címkék: tél kerékpár túra Préripálya |

Most, hogy közelít a tél és +42 helyet árnyékban már csak +31 fok van, ideje megemlékezni az idén február 11-én délelőtt megejtett Vásárhely-Kardoskút-Orosháza közötti Préripályás tekerésről - Cobríta-rajongók figyelem. Szóval amikor kimentem Hajnival Bernbe, akkor ott is volt hó, ámde amikor visszaértem Szegedre, akkor úgy nézett ki a város, mintha ráesett volna egy gigantikus hópehely. Pár hétig takarítgatták is kifelé. Node, ki kell élvezni a minőséget, ráadásul előző évben csak -8 fokban fötörtünk új év körül Pepével és Lacival. De előtte muzsika:

Az útvonalat gondolom nem kell bemutatni. Hogy mi a különbség a -8 és a -16 fok között? Elsőre semmi, a szemüveg a szímaszkban ugyanúgy párásodik, ugyanúgy elég két pulóver a télikabát alá, a szempilláimon viszont vidám kis jégcseppek nőttek, sőt a bal oldalon a szélénél szépen össze is fagytak.
Származási hely: Kis_minoseg

Az úttest viszont, na az tiszta volt - kicsit meglepő ahhoz képest, hogy Szegeden már markolták, kamionnal vitték, mindent csináltak vele, csak másszon már el a Tiszáig. Én ebből nem sok mindent érzékeltem, azt leszámítva, hogy Vásárhelyen a vasútállomástól valami furcsa irányba indulhattam el, mert egyszer csak egy egzotikus pontjára érkeztem a városnak a nem túl messze lévő vasúti átkelő helyett. Tehát nem árt figyelni. Ahogy kiértem, már szép ropogós volt a hó a némileg jeges úton.
Származási hely: Kis_minoseg
Választani lehetett az úttest közepén fekvő félig-meddig olvast-fagyott-jeges keréknyom és az aszfaltról fagyottan málló hó között. Eleinte utóbbit választottam, de eléggé lelassított. Aztán rá kellett jönnöm, hogy itt bizony minden lelassul. Szerencsére a szél nem fújt, én viszont nem igazán állhattam meg, hogy meg ne fázzak az átizzadt pulóverek miatt. Továbbá a símaszk tetszőleges pontjai váltak nedvessé és fagyottá. Szóval termeljük csak azt a meleget :) 
Származási hely: Kis_minoseg
Az állatpopuláció továbbra is nyúl + nagymadárból állott, a fenti képen például egy egész falka tapsifüles futott előttem (a füles piaxel az út bal oldalán és a kis pixelek messzebb az út közepén).
Származási hely: Kis_minoseg
Aki szeret futkorászó pixeleket nézni, azoknak itt van videón is. A nyíltabb szakaszokon szerintem a szél tisztította meg az uttestet a vidéklakók traktorai mellett, mert itt sokkal több fagyott aszfaltot lehetett találni:
Származási hely: Kis_minoseg
Amit ilyenkor imádok, az a csönd. Ezt a csöndet aztán épp a Fehér tó feletti résznél sikerült felverni, amikor a rossz és a kiváló szakasz közötti pocsék részen egészen picit megpattant az első kerék és oldalára fordult a Cobríta kemény 16km/h-nál.
Származási hely: Kis_minoseg
De legalább a Nap is kisütött egy pillanatra. 
Származási hely: Kis_minoseg
A vidék pedig még ilyenkor is gyönyörű. Az elemek szerencsére csak az út vége felé szívódtak le, nem jártam úgy, mint egy éve Lacival, amikor 3km-re Vásárhelytől állt le a fotógép és még a videókamerát is fordítva működtettem a hatalmas eszemmel. 
Származási hely: Kis_minoseg
A minőségi aszfalttal ellátott szakasz már abszolúte tiszta volt, nem úgy, mint a keróút Kardoskúton, vagy az egyik fő utca Orosházán :)
Származási hely: Kis_minoseg
Összességében kellemes volt, de az izmok félelmetesen lelassulnak ilyen hidegben, de egyébként melegem volt, a szempilláimról a jeget viszont már csak megérkezésemkor sikerült letörni. A technika pedig kifogástalanul működött, ilyen hidegben pl már nem fagy rá a jég a váltóra sem - tehát sokkal biztonságosabb volt, mint például -4 fokban. Szóval meseszépnek meseszép, de egyedül ne nagyon tessék kipróbálni, mert nem lesznek megdicsérve hazaérkezés után annyira :D :D . És most Ice Queen:

Valamint Slaying the Dreamer a Nightwish ama bizonyos emlékezetes és végzetes End of An Era című turnéjáról (stílusosan a mai naphoz igazítva):

A bejegyzés trackback címe:

https://midnight-rider.blog.hu/api/trackback/id/tr134740748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szegedbicaj 2012.08.30. 10:07:36

Kegyetlen még a látvány is. Nem lehetne a telet kiszedni a műsornaptárból? :)

CSI

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2012.08.30. 20:37:35

@CsImi: Nem. Hó az kell. Na jó, a -16 fok nem feltétlenül. De a téli csapadék szükséges a vetemény fejlődéséhez is :D
süti beállítások módosítása