Offroadozás Lidérccel a Pákozd melletti buckákon

| Címkék: kerékpár túra kerékpárút Székesfehérvár Pákozd Lidérc Szikla- és pusztagyep |

Avagy: hogyan vágjunk haza egy garnitúra gumit mesés környezetben. A 20km-es túra eredeti célja a pákozdi sárkányeregető fesztvál megtekintése volt (távcsővel valóban látványos élmény - fotóztam, de a képen csak pöttyök látszanak). Fehérvár felől a rém idióta velencei tavi keróutat használtuk, a masszív déli szelet kihasználva kétszer is felfúvattam magam a dombra, ahol utána elhagytuk az utat. Mint az a térképen is látszik, a "Lovastanya balra" táblánál gurultunk le a műútról egy múrvás földútra, majd a tanya előtt jobbra fordulva bementünk az erdőbe. Itt még szépen járható volt az út egy szakaszon, bár kétszer-háromszor elásódtam a puha homokban. Ezt követően jött még két meredek emelkedő, ahol már kézben vittem tovább a bicajt, mire felértünk a füves-bokros tetőre.

Fénykép0666.jpgItt már remekül lehetne golfozni is, találtunk egy jókora tócsát (itató, fürdőhely, kinek mi), a bucka tetejére pedig egy jól kimunkált köves út vezetett, ahova a Lidérc néhány kaparás kíséretében fel is tudott mászni megállás nélkül. Ekkor még úgy tűnt, hogy bírja a gumi. 

Fénykép0670.jpg

Lefelé egy járhatóbb utat találtunk, bár kövek itt is voltak bőven, továbbá masszívan dolgozott a manuális ABS is, hogy ne gyorsuljak túl és neki ne álljon ugrálni a Lidérc - lévén nem olyan terhelésre épült. A lovastanyát elérve izgalmasabbnak tűnt jobbra fordulni, ki kell élvezni a tájat, ha már ilyen egzotikus helyen járunk.   


pákozd mellett nagyobb térképen való megjelenítése

Mint kiderült, ez a vidék is lőtérként került(t) hasznosításra, maradjunk tehát az úton. 

Fénykép0673.jpg

Ami olykor vízmosássá szűkült (még több kő és éles felületű kavics), majd dagonyává tágult, mire végre kiértünk a zöld füvű mezőre. A finoman hullámzó lejtő egyszer csak keresztezett egy dagonyát, mikor is Hajni kölcsönjárgányának hátsó kerekébe beleállt egy gallynyi tövis. 20km túrára az ember nem visz javító egységet, a monti szettet én is kiraktam még Szegeden, a pumpa gatya, felugrottam tehát a sziszegő montira elkotortam vele a Dinnyési mocsárba tartó csatorna gázlójáig, ott átfutottam vele a köveken, és még volt annyi levegőm, hogy feljussak vele Csalába, a 811-es főút tőszomszédságába. Mint kiderült, a montipumpa tényleg gatya volt. Ilyenkor számos lehetőség áll a nyájas túrázó előtt:

  1. Valaki elmegy keróval kocsiért, a többiek megvárják és szomorkodnak.
  2. Egy kiválasztott delikvens keróval hazavontatja a döglött kerót, míg valaki fut.
  3. Egységnyi népelem futólépésben hazagurítja a kerót.  

Az 1. lehetőség túl triviális lenne és azt bárki meg tudná csinálni, a 2-es lehetőséget azért érdemes elvetni, mert a 811-es főúton túl széles lenne két keró egymás mellett, továbbá Lidércről nem tudok vontatni. Orosházán amúgy is szokásom 1,5-2 km-t sprintelni a vonathoz teljes menetfelszerelésben, itt legalább van keró, amire támaszkodhatok. Arról nem is beszélve, hogy az elmúlt időkben szégyenletes módon el-eljártam futni (ehhh, micsoda gyalogos tevékenységeket űzök...). Laci előre tekert kocsiért, Hajni meg beállt mögém fedezni, én pedig futottaaam.


Nagyobb térképre váltás

Lejtőn lefelé még oké is a dolog, de felfelé már erősen kellett ügyelni a kifújásokra, a tetején pedig meg kellett állni egy leágazásnál, hogy visszatekerjem a nyelvem a számba :) Ideje lenne hozzáedződni a harminc fokos napsütéshez. A vidéklakók csöndes szemlélődéssel fogadták a látványt, Atomboy hiányában még csak rám se dudáltak. A rövid pihenő után csataüvöltéssel próbáltam még sprintelni egy kiadósat, de már nagyon hálás voltam a Székesfehérvár tábláért. Ezt követően már lehetett sétálni is, mert került alám járda. Jó egy km-vel később pedig már kaptam vizet és megérkezett az autó is.

Összességében roppant kellemes és egzotikus túra volt, más kérdés, hogy azokkal a gumikkal már örültem, hogy Déliből át tudtam tekerni (negyvennel...) a Nyugatiba, ugyanis az össze-vissza karistolt hátsó külsőben elszakadt az acél szál, ami kiszúrta a belsőt, az új belsővel pedig borzalmasan pattogott, pedig kétszer is szétszedtem. Az első  belső meg oldalt talált utat kifelé. A Heavy Pedálban az új gumiszett vásárlása során a fiúk finoman felhívták a figyelmemet arra, hogy dömperezéshez legközelebb használjak dömpert és ne süppedjek le a mindenhova ugyanolyan eszközt használó kölekedésszervezők szintjére. 

A bejegyzés trackback címe:

https://midnight-rider.blog.hu/api/trackback/id/tr955313792

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása