Haligali! Na, ha már mindent megszerveztem, akkor már csak nem hagytam ki a Pilist. Szállás mögvót, útvonalterv ugyancsak, szóval tegnap felvonatoztam a cuccossal Pestre. Első kellemes tapasztalat: a 19:44-es Szeged-BP gyorson is volt kerószállító, mégpedig kettő. Ma reggel 11:00-kor…
Minden út bringaút! És hozzá' lámpát :)
Nagyobb térképre váltás
Extra safe - csak kerékpárúton - többnyire :)
Nagyobb térképre váltás
Nos, tegnap megvolt a móka és kacagás. A közösség végül csak ragaszkodott a fölső útvonal használatához, pedig az alsó (kb…
Utolsó Pénteken tekertünk egy kellemeset. Először megnéztük a villamos beruházás akutális állását a Kossuthon, élvezve az autómentes sugárút örömeit. Majd megnéztük a Rókusin lévő újraaszfaltozást (maga a mámor, mintha tényleg vízszintes és síma lenne!), majd a…
Az ég még totál sötét volt 3:30-kor, a tegnap éjszakai macska sem böködte a sátrak előtt lévő táskákat. 4:37-kor sikerült elindulni. Az égen fénycsóva pásztázott, az égen az Orion ragyogott, miközben a horizonton piros pöttyök jelezték a Sibenik utáni szélkerekek…
Avagy a "Fenevad és a Vödör" Reggel 8 órai kelés után szépen összekészülünk, és 10-kor pontban elindultunk. Sikerült újraoptimalizálni a súlyelosztást, Hajni megkapta a két hálózsákot, a polifoamot és az 1,5L-es vizet, míg nálam utazott a nyeregtáska, a…
Dalmácia mindig a fordítottját hozza annak, amire az ember számít. A vidék eme paradox viselkedésére volt a legjobb példa ez a nap. A tervezett öt órási keléssel szemben hatkor sikerült előkeveredni, majd szembesülni a rózsaszín táskát megszálló hangyusok hadával. A…
Az ipari mosógépzene még a reggeli hét órás ébredéskor is szólt. A kabócák már rákezdtek a reggeli műszakra, így sajátos hangverseny indult – a fán lébecoló rovarok győzelmét eredményezve. Ezúttal már 8 órára sikerült elérni Murter falujának az…
Fél 12 után sikerült tovább indulni, egyenesen a tribunji strandig. A kerókat és a felszerelést itt már rutinosabban hagytuk magára – némi gondos lakatolást követően, amit a helyi népelemek értetlen arckifejezése kísért. A belváros itt is zegzugos, van megint ki…
Végre egy jó kis zúzós nap. Reggel 11 körül sikerült végre fizetni és elindulni a frankó kis campingből, ergo kellően Robertos-kompatibilis 40 fokban lehetett tekerni. Itt már végig a 8-as főúton kellett haladni. Ami széles volt. A meredekebb részeken betonozott…
A horizont a tengeren végtelen. Vagy legalább is annak látszik. Az efféle naiv elképzeléseket Dalmácia esetében el lehet felejteni – alföldi patkányként elsőre és másodjára is elég nyomasztóan hatott, hogy minden olyan nagy. Nagyon nagy. A spliti öböl túlfelén,…
A "Rezgő Bajusz" hadművelet keretében - kiképzési és társasági élet élési célzattal - elvonatoztunk Gyulára, ahonnan Sarkadon-Sarkadkereszttúron-Nagygyantén-Zsadányon át tekertünk fel Komádiba (54km), majd Komádiból Vésztőre (21km). Gyula elég szépen fel lett…
"A" Horvát változat
Nem mondanám azt, hogy ezen az útvonalon "alföldi" viszonyok lennének, inkább illetném a "hegyikecske" címmel a dolgot 200 és 800 km magasság között ingadozó tájon, ahol többnyire erdő is van. Az optimalizálás során a…
A hegyek többnyire nem egyenletesen merednek az ég felé. Hol meredekebben, hol kevésbé. Persze a sok fától és a szerpentines úttól ezt alig látni. A Várpalotát és Téssel összekötő út unikum ebből a szempontból. Egyfelől hozzávetőlegesen nyílegyenesen megy neki a hegynek,…
Van úgy, hogy az átlagsebesség semmit nem mond arról, mit is művel az ember útközben. Ez esetben a 20km/h-s átlag hol 15km/h-s vánszorgást, hol 40km/h-s pirítást takart. Erről gondoskodott a változékony domborzat, a még erősebb északi szél és a hátul feltornyozott…
Ez az eső legfeljebb annyira volt elég, hogy ne vehessem fel a szemüvegemet. Kicsit pötyögött, míg dombnak felfelé tekertem Zánkán belül, a templom és a fatelep után fel is adta a próbálkozást. Szerencsére annyira nem volt giccses, mint az előző túra alkalmával, amikor a hegyek…