oFFtopiC! – Öltözködős

| Címkék: bicikli kabát szemüveg sisak mellény láthatósági munkavédelmi kamásli altrix |

Állítólag két fő állatfaj létezik kerós hacuka terén: a kevlár-polár-heavy metálba csomagolt utcai nindzsa (szemléltető ábra itt), illetve a trendi kerós népek akik ott virítanak a http://cyclechic.blog.hu/-n. Mint amikor a hét emeletes mecha és a könnyű léptű tünde találkozik :D . Végső soron a kerón múlik minden. Ott van például a Cobríta, ami alacsony, tömzsi és akkor vidám, ha 25km/h-val piríthat a pusztában, netán 50km/h-val lefelé egy szép szerpentinen (esetleg némi havas fötrike). Ilyen hátashoz az ember olykor illendőségből felvesz egy öltönyt, de egyébként bőrkabát, bőrkesztyű, kukásmellény, sapka, bidli, szemüveg, mamusz felhúz oszt hajrá. Természetesen van olyan kolléga, aki vett egy kombájn méretű Cruisert, és öltönyben rakja városon belül napsütésben - amikor már lekopott a téli retek az utakról.

Node, akkor a "tovább" után pár szót a saját optimalizált öltözékemről:

Származási hely: Horvátország_2009
  • Sisak. Casco, napellenzős, szúnyoghálós. Lassan le kéne cserélni, mert egyidős a blog első bejegyzésével. Igazából eddig kétszer volt hasznos: egyszer felfogta Tótkomlós és Makó között a pusztában egy alacsonyan szálló hagyma becsapódását, illetve most télen gyök kettőnél a tükörjégen sikerült oldalra feküdnöm és akkor talán bevertem volna a fejem is, ha nincs a bidli. Amúgy praktikus viselet, véd a nap ellen, és lehet bele pakolni sok mindent. Hátránya, hogy sapkamentes időben abszolút rövid hajjal lehet csak felvenni, különben vidám lesz a frizura.
  • Szemüveg. Nem csak a Nap ellen jó, erre egy szép lejtőn jöttem rá a Mátraalján, amikor 40km/h-nál nekem csapódott valami, aminek csak a fekete-sárga potrohát láttam a szemüvegen keresztül. Dova később rávilágított, hogy télen is köllemes dolog, ha nem folyik ki az ember szeme a hidegben, így vettem a bátorságot és átmentem a szembe lévő munkavédelmi hodályba. Két rugó alatti összegből sikerült gumitappancsos munkavédelmi szemüveget venni, az egyiknek átlátszó (UV szűrős) lencséje van, a másik pedig sötétített (Lux Optical - 6-2.5 LUX.0 1FK). Mivel körbe ér, ezért kevésbé érződik a hideg, megfelelő szögbe tekerve a plexit nem esik be hó, tehát kellemes találmány. Az élettartam kb fél év (valami mindig történik velük…:P ).
  • Bőrkabát. Előnye, hogy nem fújja át a szél, nem ázik el semekkora esőben, véd a hó ellen és pont annyi bélés van benne, hogy tavasszal se sülj meg benne. Emellett a ráfröcskölődő retket (ha túl közel megyek az Egyeshez) is könnyen le lehet takarítani. Olyan öt fok fölötti hőmérsékletnél már elég alá a hosszú ujjú ing, ha meg hidegebb van, egy garbós pulcsi. Amikor decemberben hóesésben araszoltam Szeged és Vásárhely között, akkor se fáztam, pedig a havacskát az algyői híd után ki kellett tessékelni a kabát és a pulóver közül. Az őszi pilisi hegymenetes, tetőn havat találós túrán viszont jól megszívta magát a tesómtól kapott pulcsi, zuhanó tégla üzemmódban majd összefagytam, minden hőpajzs ellenére. Az élettartam a Philip Russel-féle kabátnak olyan 3-4 év, az előzőt hason csúszás után nyugdíjaztam, miután éjjel viharos szélben tekertem át az újszegedi ligeten és szembe jött egy faág…
  • Bőrkesztyű. Ha az ember izzadtsága bizonyos hőfok fölött reakcióba lép a fémmel, akkor bezony a nyári harminc fokban is jobb az a bőrkesztyű. Elég annyi, hogy az ember kitépkedi belőle a belső szövetborítást, és onnantól egész kellemesen hűvös a cucc. Ennek ellenére elég elvetemült fejem volt így a horvátoknál. Meg a Balaton körül.
  • Kamásli. Avagy a "mamusz". Egy idő után unalmas dolog cipőt takarítani, meg, ha esik az eső, akkor még a bőr Nike is elázhat, tehát hasznos dolog felpókozni a csomagtartóra. Vettem is egy szépet az e-bájkon, Altrix Windbreak a márkája, egy gond volt csak vele: sehol sincs leírva, hogy az „L” az hányas lábra való. Szóval, vettem egy XL-est, aztán végül is csak ráment a 44-es topánra. Eláztatni max valami undorító esőben sikerült, amikor már egyébként is velencézik az ember a városban.
  • Kukásmellény. Nos, annak saját öntudata és személyisége van. Annyiszor ázott el és száradt meg, hogy az ázott kutya párizsi divatdiktátor hozzá képest. Állítólag egy láthatósági mellényt legföljebb 15-ször lehet kimosni, én most készülök a második mosására :D . Itt lehet lamentálni, hogy belterületen kell-e. TraktOrosházán a kerósok abban nyomják, Szegeden kevésbé látom elterjedtnek. Mivel a mellényke is elvezet egy adag vizet és felfog némi retket, ezért már önmagában megérti. Emellett még nagyobbnak is látszódok benne, ami hasznos, mert az autós egy olyan állat, ami csak a nagy dolgokat veszi észre. Persze azt se mindig.

 

Most persze jön a kérdés, hogy kerósgatyát miért hagytam ki. Először is, városon belül minek. Másodszor: nekem olyan gatyám van, hogy szét lehet csatolni: a standard kerósnadrágra építettek egy külső valamit, amitől az ember némileg civilizáltabban néz ki. És vannak rajta zsebek. Hidegben országúti zümmögéshez a belső réteget veszem fel a farmer alá, bár meg kell mondanom, az első négy-öt túrázós évben nem is volt kerósgatyám – lenge boxer, meg valami bermuda oszt lehet tekerni. Az első 100 km így is úgyis fájdalmas :D :D .        

A bejegyzés trackback címe:

https://midnight-rider.blog.hu/api/trackback/id/tr971849852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása