A CM-en merült fel annak kérdése, mi a teendő, ha az ember lekési Makó irányából a tápéi kompot. Ott felmerültek mindenféle elkerülő manőverek, ámde mi van, ha "csak úgy" átúsztatunk? Miután a felhajtóerő a test térfogatától és a folyadék sűrűségétől függ, valamint a test akkor van egyensúlyban, ha a felhajtóerő megegyezik a kiszorított víz súlyával, így a keró súlyának megfelelő liternyi pet palackot kell a kerékpárra szigszalagozni, amennyiben mi csupán a jármű mellett úszunk.
A 9 kilós Lidérc esetében mindez még megúszható egy zsugornyi víz Makóról történő odaszállításával, amit persze nehezít, hogy a Lidércnek nemhogy sárhányója, de csomagtartója sincsen (mégis csak agárkeró...). A tizensok kilós Cobríta esetében mindez már 12 palackot is jelenthet, nem beszélve az általa természetszerűen számított ellátmányról. Szóval a kihívás adott, nem beszélve az olyan peremfeltételekről, mint pl a folyó erős sodrása, a kenőanyagok kimosásával járó környezetszennyezés, a szigetelőszalag vízállósága - illetve az, hogyan szedjük ki a vizet a váz belsejéből?
Szóval, ha nem akarunk a kompátkelőtől lekanalazni a Belvárosi hídig, hogy aztán a partra szállás előtt süllyedjünk el, javaslom inkább mégis az alábbi kerülőút alkalmazását:
De persze ki is próbálhatjuk, csak akkor "Mi mind egy sárga tengeralattjáróban élünk":